TEMPAT MENARIK DI SELANGOR

TEMPAT TEMPAT MENARIK DI SELANGOR

  • BUKIT  MALAWATI KUALA SELANGOR


KUALA SELANGOR: Bukit Malawati menyimpan pelbagai sejarah dengan 1,001 kisah seperti Makam Sultan, batu hampar, pusara Panglima Hitam dan busut Malawati.

Selain itu, terdapat telaga tujuh, telaga beracun, tangga seratus, padang silat, meriam serta gua simpanan harta istana seperti keris, lembing dan barang berharga.

SUMBER : http://mimbarkata.blogspot.my/2015/03/kuala-selangor-bukit-malawati.html


  • KELIP KELIP KG. KUANTAN KUALA SELANGOR



      Kampung Kuantan terkenal dengan Kelip-kelip. Kawasan hinggapan yang banyak hanya terdapat di sini. Malah ada pendapat menyatakan keajaiban Kelip-kelip hanya terdapat di dua tempat sahaja di dunia ini dan salah satunya ada di Kampung Kuantan.
      Pengembaraaan kawasan Kelip-kelip bermula pada awal tahun 1970 oleh seorang pengusaha tempatan yang melihat potensi komersil keajaiban ini. Kini pengembaraan ini telah diamanahkan kepada Majlis Daerah Kuala Selangor dan ia telah berkembang dengan pesatnye dengan penambahan sebanyak 27 sampan yang disediakan untuk menampung pengunjung.

SUMBER : http://kelipkelipkampungkuantan.blogspot.my/2014/09/sejarah-dan-latar-belakang-kelip-kelip.html


  • I-CITY SHAH ALAM,SELANGOR




i-City atau i-City Selangor (dahulunya dikenali sebagai Bandar Sumur) ialah sebuah perbandaran baru yang terletak di dalam kawasan Lembah KlangSelangorMalaysia. Lebih tepat lagi pekan baru ini terletak di Seksyen 7 Shah Alam berdekatan Sungai Rasau yang terletak di antara Bandar Baru KlangKlang dan Shah Alam. Jaringan jalan raya dari/ke I-City dihubungkan ke Lebuhraya Persekutuan.

SUMBER ; https://ms.wikipedia.org/wiki/I-City


  • WET WORLD WATER PARK SHAH ALAM,SELANGOR


Taman tema rekreasi pertama di Shah Alam, Wet World sangat sesuai untuk seisi keluarga bersantai di tengah Bandar Anggerik yang permai ini. Wet World yang penuh warna-warni terletak di pinggir Tasik Shah Alam dibuka pada tahun 1995. Berbagai-bagai permainan seperti gelongsor air berbukit atau "monsoon buster" yang terpanjang di dunia dan pertama terdapat di rantau Asia.

SUMBER ; http://www.mbsa.gov.my/ms-my/infoshahalam/tamanrekreasi/Halaman/wet_world.aspx


  • PANTAI REMIS JERAM,SELANGOR



Pantai Remis di Jeram, Kuala Selangor. Salah satu lokasi tumpuan yang agak menarik dan popular bagi mereka yang tinggal di Kelang dan Kuala Selangor. Terletak tidak jauh dari jalan persekutuan antara Pekan Kapar dan Kuala Selangor ini mudah untuk anda jejaki.

SUMBER ; 
http://www.relaksminda.com/2013/04/eksplorasi-11-pantai-remis-di-jeram.html

Comments

Popular posts from this blog

peta negeri selangor